BİR DÜNYA MESELE (A WORLD PROBLEMS)
BİR
DÜNYA MESELE (A WORLD PROBLEMS)
Yürütücülüğünü
kurum sınıf öğretmenimiz Havva Nur YETGİN ve İzmit Derince İlkokulu sınıf
öğretmeni Münevver ÖZBAY ŞAHİN’in yapmış
olduğu, türk
ve yabancı ortaklarla birlikte uluslararası bir eTwinning projesi olan “BİR
DÜNYA MESELE- A WORLD PROBLEMS)” adlı projenin
tanışma toplantısı 13.02.2021’ de gerçekleştirilmiştir. Projede 1 Rize, 2
İzmit, 2 Malatya, 2 İstanbul, 1 Ankara, 1 Bolu, 1 Erzurum ,1 Bari(İtalya) olmak
üzere toplam 11 ortak mevcuttur.
PROJE
HAKKINDA
Projemiz tüm dünyayı ilgilendiren
sürdürülebilir kalkınma için küresel amaçlara yönelik öğrencilerde farkındalık
yaratmak, tasarımlar yapmalarını sağlamak, problemlere yaratıcı çözümler
üretmelerine olanak sunmak, birey olarak sorumluluk bilincini geliştirmek,
onların bilime olan ilgilerini artırmak, ortaklarla aynı sorunlara karşı farklı
bakış açıları geliştirmeleri ve
işbirliği halinde Web 2.0 araçlarıyla destekleyerek proje çalışmalarımızı yürütmektir.
ABOUT THE PROJECT
(Our project is to raise hawareness
among students for global goals for sustainable development, which concerns the
wole world, to enable them to make designs, to provide creative solutions to
problems, to develop a sense of responsibility as individuals, to increase
their interest in science, to develop different perspectives on the same
problems with partners and to collaborate with Web 2.0. It is to carry out our
project work by supporting it with its tools. It will cover
the 10-week period from February 22 to April 30).
ÇALIŞMA
SÜRECİ
Ortak
okullarla birlikte 10 haftalık ortak çalışma takvimi oluşturulacak. Öğrenci ve
öğretmenlerle twinspace üzerinden ayrıca whats app ve facebook gruplarıyla
iletişim kurulacak. Tanışma webinarı düzenlenecek. Haftalık yapılan çalışmalar
twinspace yüklenecek. Karışık okul takımları oluşturulacak. Ortak ürünlere
karar verilecek. Projede yaş arlığı 7-11 olacaktır. 22 Şubat -30 Nisan
arası 10 haftalık zaman dilimini kapsayacaktır.
WORKING
PROCESS
A
10-week joint working calendar will be created with partner schools.
Communication will be established with students and teachers via twinspace, as
well as whats app and facebook groups. A dating webinar will be held. Weekly
work will be uploaded to twinspace. Mixed school teams will be created. Common
products will be decided. The age range in the project will
be 7-11.It will cover the 10-week period from February 22 to April 30.
HEDEFLER
1.Öğrencilere
sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik farkındalık oluşturmak.
2.Uzaktan eğitim
sürecinde ya da yüz yüze eğitimde öğrencilere eğlenceli vakitler geçirmek.
3.Problemlere yönelik çözüm üretmelerini sağlamak.
4.Tasarıma yoluyla öğrenme uygulamalarına dönük öğrencilere eğitim
fırsatı sunmak.
5.Atık materyallerle geri dönüşüm bilinci kazandırmak.
6.Proje
ortakları sayesinde yeni arkadaşlarla tanışmak.
7.Uzman
eğitimleriyle eleştirel ve sorgulaya dayalı düşünme biçimini geliştirmek.
8.Seviyelerine
uygun tasarım etkinlikleri ile küresel amaçlara ilgili problem durumlarına
yönelik özgün çözüm yolları üretip, yeni prototipler ortaya koymak.
9. Bilime ilgi
duymalarını sağlamak.
10.Proje yürütme
sürecini kavratmak ve proje süresince sorumluluk duygusu kazandırmak.
GOALS
1. To raise awareness of students towards
sustainable development goals.
2. Spending fun time for students in the
distance education process or face to face education.
3. To ensure that they produce solutions for
problems.
4. To provide educational opportunities for
students who are interested in learning practices through design.
5. To gain awareness of recycling with waste
materials.
6. To meet new friends through project
partners.
7. Developing a critical and questioning way
of thinking with professional training.
To produce original solutions to problem
situations related to global goals and to reveal new prototypes with design
activities suitable for their 8th level.
9. To keep them interested in science.
10. To understand the project execution
process and to gain a sense of responsibility throughout the project.
AMAÇ: Projemizde amacımız öğrencilerimizin yaklaşık
10 haftalık uzaktan ya da yüz yüze eğitim sürecinde sürdürülebilir kalkınma
amaçlarının farkında olmaları için farklı etkinlikler tasarlamaktır. Bu
etkinlikler tasarım odaklı öğrenme uygulamalarına dayalı, teknoloji destekli web 2.0 araçları
da kullanarak geçekleşecektir.
OBJECTIVE: Our aim in our project is to design different
activities for our students to be aware of the sustainable development goals
during the 10-week distance or face-to-face education process. These activities
will be realized by using technology-supported web 2.0 tools based on
design-oriented learning applications.
BEKLENEN
SONUÇLAR
Öğrencilerde
tüm ülkelere, kendi önceliklerine ve dünyanın karşı karşıya olduğu çevre
sorunlarına uygun olarak benimseyecekleri açık rehberlik amaçları sağlamak, gezegenimizi korumak ve
tüm insanların barış ve refah içinde yaşamasına dönük çözümler üretmek, empati
becerilerini artırmak, problemlerin çözümüne dönük tasarım dönük uygulamalar
yapabilmelerini, tasarım sürecine dönük aşamaları prototiplerinde doğru ve
yerinde uygulamalarını sağlamak projemizden beklediğimiz sonuçlardır.
EXPECTED
RESULTS
Providing clear
guidance objectives that students will adopt in accordance with their own
priorities and the environmental problems facing the world, to protect our
planet and to create solutions for all people to live in peace and prosperity,
to increase their empathy skills, to make design-oriented applications for the
solution of problems, It is the results we expect from our project to ensure
correct and appropriate implementation of the stages prototypes.
PROJE
ORTAKLARI
HAVVA
NUR YETGİN: Fatma-Nuri Erkan Bilim ve Sanat Merkezi, Merkez –Rize-Türkiye
Münevver
Özbay Şahin: Fatih ilkokulu, Derince-Kocaeli- Türkiye
AYŞE
BULUŞ: ÇENESUYU İLKOKULU, Derince –Kocaeli-Türkiye
Carla
Serravezza: Scuola Statale Secondaria di I Grado "Michelangelo"
di Bari, Bari (Ba) İtalya
Derya
ÇETİN CENGİZ: Gazi İlkokulu, Battalgazi Malatya-Türkiye
Esvet
ÖZER BİLGİN: TEV.TÜRKAN SEDEFOĞLU İLKOKULU, Üsküdar,İstanbul-Türkiye
Makbule
BİRİNCİ: Hatunsuyu İlkokulu, Battalgazi, Malatya-Türkiye
Meryem
KEPİR: Narzanlar İlkokulu, Göynük , Bolu-Türkiye
Nuran
PAYLAN: Remzi Sakaoğlu Bilim ve Sanat Merkezi, Palandöken,Erzurum-
Türkiye
Sevcan
Kepir Şimşek: Yıldırım Beyazıt İlkokulu, Pursaklar,Ankara- Türkiye
Soytürk
Bilgin: TEV.TÜRKAN SEDEFOĞLU İLKOKULU, Üsküdar,İstanbul-
Türkiye
Proje çalışmalarımızda başarılar diliyorum.
YanıtlaSil