BİR DÜNYA MESELE (A WORLD PROBLEMS)

 

  BİR DÜNYA MESELE (A WORLD PROBLEMS)

 

            Yürütücülüğünü kurum sınıf öğretmenimiz Havva Nur YETGİN ve İzmit Derince İlkokulu sınıf öğretmeni Münevver ÖZBAY ŞAHİN’in  yapmış olduğu, türk ve yabancı ortaklarla birlikte uluslararası bir eTwinning projesi olan “BİR DÜNYA MESELE- A WORLD PROBLEMS)” adlı  projenin tanışma toplantısı 13.02.2021’ de gerçekleştirilmiştir. Projede 1 Rize, 2 İzmit, 2 Malatya, 2 İstanbul, 1 Ankara, 1 Bolu, 1 Erzurum ,1 Bari(İtalya) olmak üzere toplam 11 ortak mevcuttur.

 

PROJE HAKKINDA

Projemiz tüm dünyayı ilgilendiren sürdürülebilir kalkınma için küresel amaçlara yönelik öğrencilerde farkındalık yaratmak, tasarımlar yapmalarını sağlamak, problemlere yaratıcı çözümler üretmelerine olanak sunmak, birey olarak sorumluluk bilincini geliştirmek, onların bilime olan ilgilerini artırmak, ortaklarla aynı sorunlara karşı farklı bakış açıları geliştirmeleri  ve işbirliği halinde Web 2.0 araçlarıyla destekleyerek proje  çalışmalarımızı yürütmektir.

                                                          

 ABOUT THE PROJECT 

(Our project is to raise hawareness among students for global goals for sustainable development, which concerns the wole world, to enable them to make designs, to provide creative solutions to problems, to develop a sense of responsibility as individuals, to increase their interest in science, to develop different perspectives on the same problems with partners and to collaborate with Web 2.0. It is to carry out our project work by supporting it with its tools. It will cover the 10-week period from February 22 to April 30).

               

ÇALIŞMA SÜRECİ

Ortak okullarla birlikte 10 haftalık ortak çalışma takvimi oluşturulacak. Öğrenci ve öğretmenlerle twinspace üzerinden ayrıca whats app ve facebook gruplarıyla iletişim kurulacak. Tanışma webinarı düzenlenecek. Haftalık yapılan çalışmalar twinspace yüklenecek. Karışık okul takımları oluşturulacak. Ortak ürünlere karar verilecek. Projede yaş arlığı 7-11 olacaktır. 22 Şubat -30 Nisan arası  10  haftalık zaman dilimini kapsayacaktır.

WORKING PROCESS

A 10-week joint working calendar will be created with partner schools. Communication will be established with students and teachers via twinspace, as well as whats app and facebook groups. A dating webinar will be held. Weekly work will be uploaded to twinspace. Mixed school teams will be created. Common products will be decided. The age range in the project will be 7-11.It will cover the 10-week period from February 22 to April 30.

 

 

 

 

HEDEFLER

1.Öğrencilere sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik farkındalık oluşturmak.

2.Uzaktan eğitim sürecinde ya da yüz yüze eğitimde öğrencilere eğlenceli vakitler geçirmek.

3.Problemlere yönelik çözüm üretmelerini sağlamak.

4.Tasarıma yoluyla öğrenme uygulamalarına dönük öğrencilere eğitim fırsatı sunmak.

5.Atık materyallerle geri dönüşüm bilinci kazandırmak.

6.Proje ortakları  sayesinde yeni arkadaşlarla tanışmak.

7.Uzman eğitimleriyle eleştirel ve sorgulaya dayalı düşünme biçimini geliştirmek.

8.Seviyelerine uygun tasarım etkinlikleri ile küresel amaçlara ilgili problem durumlarına yönelik özgün çözüm yolları üretip, yeni prototipler ortaya koymak.

9. Bilime ilgi duymalarını sağlamak.

10.Proje yürütme sürecini kavratmak ve proje süresince sorumluluk duygusu kazandırmak.

 

GOALS

1. To raise awareness of students towards sustainable development goals.

2. Spending fun time for students in the distance education process or face to face education.

3. To ensure that they produce solutions for problems.

4. To provide educational opportunities for students who are interested in learning practices through design.

5. To gain awareness of recycling with waste materials.

6. To meet new friends through project partners.

7. Developing a critical and questioning way of thinking with professional training.

To produce original solutions to problem situations related to global goals and to reveal new prototypes with design activities suitable for their 8th level.

9. To keep them interested in science.

10. To understand the project execution process and to gain a sense of responsibility throughout the project.

 

AMAÇ: Projemizde amacımız öğrencilerimizin yaklaşık 10 haftalık uzaktan ya da yüz yüze eğitim sürecinde sürdürülebilir kalkınma amaçlarının farkında olmaları için farklı etkinlikler tasarlamaktır. Bu etkinlikler tasarım odaklı öğrenme uygulamalarına  dayalı, teknoloji destekli web 2.0 araçları da kullanarak geçekleşecektir.

 

OBJECTIVE: Our aim in our project is to design different activities for our students to be aware of the sustainable development goals during the 10-week distance or face-to-face education process. These activities will be realized by using technology-supported web 2.0 tools based on design-oriented learning applications.

 

 

BEKLENEN SONUÇLAR

Öğrencilerde tüm ülkelere, kendi önceliklerine ve dünyanın karşı karşıya olduğu çevre sorunlarına uygun olarak benimseyecekleri açık rehberlik  amaçları sağlamak, gezegenimizi korumak ve tüm insanların barış ve refah içinde yaşamasına dönük çözümler üretmek, empati becerilerini artırmak, problemlerin çözümüne dönük tasarım dönük uygulamalar yapabilmelerini, tasarım sürecine dönük aşamaları prototiplerinde doğru ve yerinde uygulamalarını sağlamak projemizden beklediğimiz sonuçlardır.

 

EXPECTED RESULTS

Providing clear guidance objectives that students will adopt in accordance with their own priorities and the environmental problems facing the world, to protect our planet and to create solutions for all people to live in peace and prosperity, to increase their empathy skills, to make design-oriented applications for the solution of problems, It is the results we expect from our project to ensure correct and appropriate implementation of the stages prototypes.

 

 

PROJE ORTAKLARI

HAVVA NUR YETGİN: Fatma-Nuri Erkan Bilim ve Sanat Merkezi, Merkez –Rize-Türkiye

Münevver Özbay Şahin: Fatih ilkokulu, Derince-Kocaeli- Türkiye

AYŞE BULUŞ: ÇENESUYU İLKOKULU, Derince –Kocaeli-Türkiye

Carla Serravezza: Scuola Statale Secondaria di I Grado "Michelangelo" di Bari, Bari (Ba) İtalya        

Derya ÇETİN CENGİZ: Gazi İlkokulu, Battalgazi Malatya-Türkiye

Esvet ÖZER BİLGİN: TEV.TÜRKAN SEDEFOĞLU İLKOKULU, Üsküdar,İstanbul-Türkiye

Makbule BİRİNCİ: Hatunsuyu İlkokulu, Battalgazi, Malatya-Türkiye

Meryem KEPİR: Narzanlar İlkokulu, Göynük , Bolu-Türkiye

Nuran PAYLAN: Remzi Sakaoğlu Bilim ve Sanat Merkezi, Palandöken,Erzurum- Türkiye

Sevcan Kepir Şimşek: Yıldırım Beyazıt İlkokulu, Pursaklar,Ankara- Türkiye

Soytürk Bilgin: TEV.TÜRKAN SEDEFOĞLU İLKOKULU, Üsküdar,İstanbul- Türkiye

 

Yorumlar

Yorum Gönder